Αυξημένη η ζήτηση για επαγγέλματα Πληροφορικής και νέων Τεχνολογιών |
![]() |
Wednesday, 20 April 2016 00:00 |
There are no translations available.
Εκτιμάται ότι η ζήτηση σε αποφοίτους θετικών επιστημών (μαθηματικά, φυσική χημεία, πληροφορική) αλλά και σε μηχανικούς και τεχνολόγους θα έχει ραγδαία αύξηση στα επόμενα χρόνια (πχ. το 2020 μόνο στη Μεγάλη Βρετανία θα χρειάζονται περί τα 1.3 εκατομμύρια άτομα σε επιστημονικά και τεχνολογικά επαγγέλματα-STEM). Οι γυναίκες, όμως είναι ακόμη εξαιρετικά υπο-εκπροσωπούμενες στον τομέα αυτό, με Ευρωπαϊκό μέσο όρο μόλις 17%. Αυτό το ποσοστό είναι ακόμη χαμηλότερο σε περισσότερο ανδροκρατούμενα επαγγέλματα και καριέρες όπως αυτές των Μηχανικών. Αυτό δημιουργεί κοινωνικές ανισότητες καθώς οι γυναίκες δεν μπορούν να επωφεληθούν από τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας και το ποσοστό ανεργίας τους είναι σχεδόν διπλάσιο από αυτό των ανδρών. Το χαμηλό ποσοστό γυναικών σε αυτούς τους κλάδους οφείλεται σε κοινωνικές προκαταλήψεις και επαγγελματικά στερεότυπα που επηρεάζουν τα κορίτσια στην επιλογή κατεύθυνσης σπουδών πχ. δεν επιλέγουν σπουδές σε Πολυτεχνεία και προτιμούν να σπουδάσουν πχ. εκπαιδευτικοί. Για να ενθαρρυνθούν τα κορίτσια να επιλέξουν σπουδές χωρίς να αυτοπεριορίζονται θα πρέπει να ενημερωθούν για τις σπουδές και τα επαγγέλματα χωρίς αναπαραγωγή στερεοτύπων πχ. με ομιλίες από Γυναίκες Μηχανικούς, ενημερωτικά φυλλάδια κα. Επίσης και οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων πρέπει να ευαισθητοποιηθούν ώστε να καλλιεργούν τις αντίστοιχες δεξιότητες και στα κορίτσια. Το πρόγραμμα 'Mind the Gap', που στοχεύει στη μείωση της διαφοράς απασχόλησης ανδρών-γυναικών με αύξηση του ποοστού των γυναικών με σπουδές σε επιστημονικά, τεχνικά και τεχνολογικά επαγγέλματα, υλοποιείται από 4 φορείς ευρωπαϊκών χωρών και τον ευρωπαϊκό οργανισμό WiTEC (Women in Science, Engineering & Technology) στον οποίο συμμετέχει και η ΕΔΕΜ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
Οι δράσεις του Mind the GAP χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα ERASMUS+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Περισσότερα στην ιστοσελίδα του προγράμματος Mind the GAP |