LogoTitle
Επέκταση της Γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ προς Ελληνικό Print E-mail
Κατασκευές
Tuesday, 24 August 2010 09:18
There are no translations available.

Επέκταση της Γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ από τον σταθμό «Αγ. Δημήτριος/Αλ. Παναγούλης» έως το σταθμό «Ελληνικό»

Όταν πριν από είκοσι χρόνια περίπου γινόταν λόγος για την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας ακούγονταν σαν ένα πολύ δύσκολο και απόμακρο έργο, στα πλαίσια της Ελληνικής πραγματικότητας πάντα. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι έχει κατασκευαστεί και λειτουργεί ένα μεγάλο μέρος του έργου αυτού και η εξέλιξη της κατασκευής του βρίσκεται σε ικανοποιητικό στάδιο σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό -προγραμματισμό. Στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά στοιχεία για την επέκταση της Γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας προς το Ελληνικό.

Πατήστε πάνω στα σχέδια των σταθμών να τα δείτε σε μεγέθυνση.

Το ΜΕΤΡΟ της Αθήνας

Ο σχεδιασμός του έργου του ΜΕΤΡΟ έγινε βάσει των πλέον σύγχρονων προδιαγραφών και προτύπων και υπερκαλύπτει τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας. Η κατασκευή του υλοποιείται με τη χρήση των πιο σύγχρονων τεχνολογιών και με την εντατική εργασία χιλιάδων εργαζομένων, επιστημόνων και τεχνιτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το βασικό Έργο του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας (ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ - ΚΕΡΑΜΙΚΟΣ και ΣΕΠΟΛΙΑ-ΔΑΦΝΗ) ξεκίνησε να κατασκευάζεται το Νοέμβριο του 1992 με προγραμματισμένα 20 περίπου χιλιόμετρα δικτύου με 21 σταθμούς σε 2 Γραμμές. Τα πρώτα 13 χιλιόμετρα με 14 σταθμούς στα τμήματα ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ της Γραμμής 3 και ΣΕΠΟΛΙΑ - ΣΥΝΤΑΓΜΑ της Γραμμής 2 τέθηκαν σε λειτουργία τον Ιανουάριο του 2000, ενώ 5 επιπλέον χιλιόμετρα με 5 σταθμούς στο τμήμα ΣΥΝΤΑΓΜΑ -ΔΑΦΝΗ τέθηκαν σε λειτουργία τον Νοέμβριο του 2000.
Η Γραμμή 2 επεκτάθηκε από την Δάφνη μέχρι τον Αγ. Δημήτριο, με μήκος 1,2 χιλιόμετρα και με έναν νέο Σταθμό (Αγ. Δημήτριος/Αλ. Παναγούλης). Οι κατασκευαστικές εργασίες για την επέκταση Σταθμός ΔΑΦΝΗ - Σταθμός ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ/ΑΛ. ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ ολοκληρώθηκαν το 2004. Σήμερα, 45.000 επιβάτες εξυπηρετούνται καθημερινά μέσω αυτής της επέκτασης.

Η επέκταση της γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ προς Ελληνικό

Στη συνέχεια με την υπογραφή σύμβασης στις 8 Μαρτίου 2006 ξεκίνησε η νέα επέκταση της Γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ. Η νέα αυτή επέκταση που αρχίζει από τον Σταθμό Αγ. Δημήτριος/Αλ. Παναγούλης και φτάνει έως το Ελληνικό περιλαμβάνει υπόγεια γραμμή μήκους 5,5 χιλιομέτρων και τέσσερις (4) νέους Σταθμούς, οι οποίοι θα
φέρουν το όνομα από τις αντίστοιχες περιοχές των Δήμων Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης και Ελληνικού καθώς επίσης και υπόγειο χώρο στάθμευσης των συρμών (8 θέσεις) κάτω από την οδό πρόσβασης προς τον παλαιό ανατολικό αερολιμένα, για τις ανάγκες λειτουργίας της επέκτασης.

redlinemetroΟι Σταθμοί οριοθετούνται στις παρακάτω θέσεις:

1. Σταθμός Ηλιούπολης : Λεωφ. Βουλιαγμένης,
Πύρρωνος και Κλεάνθους
2. Σταθμός Αλίμου : Λεωφ. Βουλιαγμένης και
Θερμοπυλών
3. Σταθμός Αργυρούπολης : Λεωφ. Βουλιαγμένης και Πόντου
4. Σταθμός Ελληνικού : Λεωφ. Βουλιαγμένης και
Ιασωνίδου

 

 

Οι Σταθμοί έχουν σημαντικές ομοιότητες στον αρχιτεκτονικό τους σχεδιασμό με αναγνωρίσιμα στέγαστρα στις εισόδους/εξόδους τους. Ο κάθε Σταθμός έχει μήκος 110 μέτρα και διαθέτει τρία επίπεδα: αποβάθρες, χώρο εισιτηρίων, επίπεδο ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
Σε κάθε Σταθμό υπάρχουν δύο είσοδοι/έξοδοι εκατέρωθεν της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως υπόγειες διαβάσεις για το κοινό (κατά την ώρα λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ). Για τα άτομα με ειδικές ανάγκες υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για την πλήρη και ασφαλή πρόσβαση στους Σταθμούς.
Η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί κυρίως τους Δήμους Αγ. Δημητρίου, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού. Στην ζώνη άμεσης επιρροής του έργου (ακτίνα 500 μέτρα από τους Σταθμούς) υπολογίζεται ότι κατοικούν 34.000 κάτοικοι, ενώ στις επαγγελματικές δραστηριότητες των περιοχών αυτών υπάρχουν 18.000 θέσεις. Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση θα εξυπηρετούνται 80.000 επιβάτες. Σημειώνεται ότι με το ΜΕΤΡΟ, η απόσταση από τον Σταθμό ΕΛΛΗΝΙΚΟ έως το ΣΥΝΤΑΓΜΑ θα διανύεται μόλις σε 15 λεπτά, ενώ σήμερα απαιτούνται τουλάχιστον 35 λεπτά για την ίδια απόσταση με ΙΧ όχημα σε ώρα αιχμής.

Γιάννης Αναγνώστου, Δήμαρχος Ηλιούπολης : "Ασφαλώς και η κατασκευή του σταθμού Μετρό στην Ηλιούπολη αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης μας. Είναι μία ακόμα εναλλακτική επιλογή για τους 150.000 πολίτες που ζουν σ' αυτήν την πόλη για να προσεγγίσουν το κέντρο της Αθήνας και όχι μόνο αυτό.
METRO_ILIOUPOLIsmall Ο Δήμος μας, στο πλαίσιο αυτό και στοχεύοντας στη διευκόλυνση των κατοίκων, κινείται σε δύο επίπεδα. Αφενός, προχωρά στην εξαρχής διαβούλευση με τη νέα διοίκηση της "Αττικό Μετρό" ενός πάγιου αιτήματός μας, της κατασκευής μεγάλου δημοτικού χώρου στάθμευσης κάτω από το Δημοτικό Στάδιο της πόλης πολύ κοντά στο νέο σταθμό. Κάτι το οποίο είχαμε συμφωνήσει με την προηγούμενη διοίκηση της εταιρείας, ωστόσο τώρα πρέπει να επαναδιαπραγματευτούμε. Αφετέρου, βελτιώνουμε τη δημοτική συγκοινωνία στην Ηλιούπολη. Ήδη από τον προηγούμενο μήνα κυκλοφορούν στην πόλη δύο νέα δημοτικά λεωφορεία, προκειμένου να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων και παράλληλα, όταν λειτουργήσει ο νέος σταθμός, να περνούν από αυτόν, εξυπηρετώντας τις ανάγκες του πολίτη."

 Θάνος Ορφανός, Δήμαρχος Αλίμου: "Είναι πάγια και σταθερή θέση μας, ότι η ανάπτυξη των Μαζικών Μέσων Μεταφοράς και ιδιαίτερα του ΜΕΤΡΟ είναι η μοναδική λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και περιβαλλοντικού προβλήματος της Αττικής. Συνεπώς με αγωνία περιμένουμε την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης επέκτασης του ΜΕΤΡΟ κάτι που αφορά άμεσα και την πόλη του Αλίμου.

METRO_ALIMOUsmallΗ λειτουργία του σταθμού "ΑΛΙΜΟΣ" μόνο θετικές επιδράσεις μπορεί να έχει στον Δήμο μας που θα αποκτήσει ένα τρόπο γρήγορης, ασφαλούς και αξιόπιστης μετακίνησης. Τόσο η προηγούμενη όσο και η σημερινή κυβέρνηση έχουν δεσμευτεί για τη δημιουργία υπόγειου σταθμού παρκινγκ στον συγκεκριμένο σταθμό. Αυτό είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του σταθμού αλλά και για να μην υπάρξουν μεγάλα προβλήματα τόσο για τους μετακινούμενους με το ΜΕΤΡΟ όσο και για τους περίοικους. Αυτονόητο είναι ότι θα υπάρξει συνεργασία με την ΕΘΕΛ για τη σωστή ρύθμιση των δρομολογίων των λεωφορείων, ώστε να εξυπηρετούνται και οι κάτοικοι του Αλίμου."

Δημήτρης Ευσταθιάδης, Δήμαρχος Αργυρούπολης : "Μόνο θετικές επιπτώσεις θα έχει για τους κατοίκους της πόλης μας η λειτουργία των δύο σταθμών του ΜΕΤΡΟ αφού θα μπορούν χωρίς ταλαιπωρία και άγχος να πηγαίνουν στην εργασία τους έγκαιρα και γενικά στις μετακινήσεις τους σε όλη την Αττική.
METRO_ARGYROUPOLsmall Από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου και τις υπηρεσίες του ΜΕΤΡΟ σχεδιάστηκαν οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν γύρω από τους σταθμούς, μονοδρομήσεις δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, οργάνωση στάθμευσης για να μη δεινοπαθούν οι εκεί διαμένοντες. Με την μορφή που έχει η πόλη πολλοί κάτοικοι θα μπορέσουν να πάνε με τα πόδια στους σταθμούς ενώ για τις περιοχές κοντά στο βουνό σχεδιάζουμε λεωφορειακή γραμμή με την ΕΘΕΛ ή με την Δημοτική συγκοινωνία για την εξυπηρέτησή τους, με στόχο να μην πάρει κανείς το αυτοκίνητό του στο σταθμό και να ταλαιπωρηθεί διπλά."

Χρήστος Κορτζίδης, Δήμαρχος Ελληνικού : "Ο Δήμος Ελληνικού έχει ταχθεί υπέρ των μέσων σταθερής τροχιάς και θεωρεί σημαντική την επέκταση των γραμμών του ΜΕΤΡΟ ως το Ελληνικό καθώς θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των πολιτών από και προς το κέντρο και όχι μόνο. Θα υπάρχει ταχύτερη μετάβαση και μείωση των κυκλοφοριακών ρύπων στην ευρύτερη περιοχή.
METRO_ELLINIKOUsmall Ωστόσο η δημιουργία του τερματικού σταθμού στην πόλη μας σημαίνει ότι θα δεχτούμε μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση η οποία θα δημιουργήσει μια σειρά προβλημάτων. Γι' αυτό πρέπει το ΜΕΤΡΟ να επεκταθεί άμεσα προς τη Γλυφάδα και τη Βούλα, δύο πυκνοδομημένα πια προάστια με χιλιάδες κατοίκους που έχουν ανάγκη να εξυπηρετηθούν. Υπάρχουν δυστυχώς πολλά άλυτα θέματα. Πρώτον, με ευθύνη του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έχουν χωροθετηθεί ακόμα οι χώροι στάθμευσης και δεύτερον δεν έχουν οριστεί οι λεωφορειακές γραμμές που θα εξυπηρετούν τις γύρω περιοχές. Έχει γίνει μια σχετική συζήτηση γύρω από αυτά τα θέματα στην οποία έχουμε ζητήσει να υπάρχει έγκαιρα η ρύθμιση των λεωφορειακών γραμμών και να δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης των λεωφορείων μέσα στην πρώην αμερικάνικη βάση. Ως δήμος με παρέμβαση στον ΟΑΣΑ έχουμε ζητήσει τη ρύθμιση της τοπικής συγκοινωνίας έτσι ώστε να εξυπηρετείται το σύνολο των κατοίκων. Η δημοτική αρχή έχει συζητήσει επίσης με τη διοίκηση της ΜΕΤΡΟ τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μπροστά από το τερματικό σταθμό καθώς και τη ρύθμιση των φαναριών. Επίσης στη συνοικία της Αγίας Παρασκευής που θα εξυπηρετείται από το σταθμό της Αργυρούπολης ο δήμος Ελληνικού έχει ζητήσει τη δημιουργία πεζόδρομου ώστε να συνδεθεί η συνοικία με τον σταθμό. Επιπλέον, ο δήμος προγραμματίζει τη δημιουργία υπαίθριου πάρκινγκ σε δημοτικό οικόπεδο 4 στρεμμάτων πολύ κοντά στον τερματικό σταθμό και έχει προτείνει να χρησιμοποιηθεί το πάρκινγκ του πρώην ανατολικού αεροδρομίου και με mini bus να μεταφέρεται το επιβατικό κοινό. Τέλος, ο δήμος έχει προγραμματίσει την εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης 500 μέτρα περιμετρικά από τον τερματικό σταθμό με σκοπό να εξασφαλιστούν οι θέσεις πάρκινγκ των κατοίκων προκειμένου να αποφευχθούν τα προβλήματα που παρατηρούνται σε άλλους τερματικούς σταθμούς."

Σταθμοί μετεπιβίβασης και χώροι στάθμευσης
Επιπλέον των κατασκευών που απαιτούνται για το έργο της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ έως το Ελληνικό, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ προωθεί τη δημιουργία κατάλληλων υποδομών μετεπιβίβασης των επιβατών από τα νοτιότερα προάστια, μέσω τροφοδότησης λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ καθώς και με εγκαταστάσεις στάθμευσης για μετεπιβίβαση (park and ride).

Το θέμα των σταθμών μετεπιβίβασης και των χώρων στάθμευσης είναι ένα από τα σημαντικότερα για την εξυπηρέτηση των επιβατών και για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στην λειτουργία της κυκλοφορίας και της στάθμευσης στις περιοχές των Σταθμών. Η επιδίωξη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ είναι να εξασφαλιστεί η δυνατότητα δημιουργίας σταθμών μετεπιβίβασης για τα λεωφορεία κυρίως στους τελευταίους σταθμούς του Ελληνικού και της Αργυρούπολης δεδομένου ότι σε αυτούς τους Σταθμούς θα συναντά κανείς τα αστικά λεωφορεία που θα μεταφέρουν επιβάτες από τα νοτιότερα προάστια στο Μετρό.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στα πλαίσια συναντήσεων με τις Τεχνικές Υπηρεσίες των εμπλεκόμενων Δήμων και τους προαναφερόμενους Δημάρχους έγινε δέκτης προτάσεων και αιτημάτων για την ορθή και ασφαλή κυκλοφοριακή οργάνωση και λειτουργία των περιοχών αυτών. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ μέχρι σήμερα προχωρεί στην επαναφορά των περιοχών γύρω από τους σταθμούς στην αρχική τους μορφή και σε έργα ανάπλασης ή κυκλοφοριακές διαμορφώσεις στους χώρους αυτούς, στα πλαίσια κυρίως του συμβατικού της αντικειμένου.

Οι νέοι χώροι στάθμευσης για την εξυπηρέτηση της επέκτασης της Γραμμής 2 μέχρι το Ελληνικό, όπως προβλέπονται μέχρι σήμερα, είναι στην Ηλιούπολη 650 θέσεις σε δύο (2) υπόγεια, στον Άλιμο 450 θέσεις σε 3 υπόγεια, στην Αργυρούπολη 1000 θέσεις σε 4 υπόγεια και στο Ελληνικό 700 θέσεις σε 3 υπόγεια.

Η υλοποίηση όμως των έργων αυτών προϋποθέτει είτε την θεσμοθέτηση της χωροθέτησης στην περιοχή του προβλεπόμενου Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό ή την οριστικοποίηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των οικοπέδων ή την οριστικοποίηση των συνεννοήσεων με τους Δήμους της περιοχής.

Χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης της επέκτασης της Γραμμής 2
Σήμερα, εκτελούνται κατασκευαστικές εργασίες σε 16 εργοταξιακούς χώρους (Σταθμοί, φρέατα εξαερισμού, υπόγειος χώρος εναπόθεσης συρμών του έργου) κατά μήκος της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Το μηχάνημα διάνοιξης Σηράγγων με αφετηρία το φρέαρ "Σούρμενα" ολοκλήρωσε την κατασκευή των 5295 μέτρων σήραγγας τον Δεκέμβριο του 2008. Ο μετροπόντικας έχει πλέον απομακρυνθεί από το έργο και έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση των σιδηροτροχιών και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού κατά μήκος της επέκτασης.

Η σήραγγα συναρμογής από το παλιό έργο στον Αγ. Δημήτριο μέχρι που να συναντήσει το νέο έγινε με υπόγεια διάνοιξη ενώ η υπόλοιπη σήραγγα διανοίγεται με το ΤΒΜ και ολοκληρώνεται σύντομα. Γίνονται βέβαια ακόμα κάποια περάσματα κάτω από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Για τη σωστή υλοποίησή τους η οποία πρέπει να γίνεται σταδιακά και επειδή είναι σε σχετικά μικρό βάθος απαιτείται το κλείσιμο κάποιων δρόμων. Σύντομα θα ολοκληρώνονται όλα αυτά.

Στο τέλος του έργου κάτω από την οδό πρόσβασης στον ανατολικό κατασκευάστηκε ένας χώρος εντελώς υπόγειος για την εναπόθεση των συρμών του ΜΕΤΡΟ και η οδός αποκαστάθηκε στην αρχική της μορφή.

Σήμερα έχουν κλείσει τα περισσότερα εργοτάξια, οι εργασίες συνεχίζονται σε επίπεδο ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και η Λεωφόρος Βουλιαγμένης επανέρχεται στην πρωτέρα κατάσταση όσον αφορά τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και τις ρυθμίσεις.

Στα πλαίσια της προαναφερόμενης επαναφοράς διατυπώθηκε αίτημα από τον Δήμο Ηλιούπολης προς την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. για την αλλαγή της παλιάς διαμόρφωσης, στην περιοχή του σταθμού ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, κατά την οποία η οδός Πύρρωνος λειτουργούσε σαν έξοδος της Ηλιούπολης προς την Λ. Βουλιαγμένης και τη δημιουργία άλλης εξόδου όπου θα διαμορφωνόταν διασταύρωση. Το θέμα αυτό έχει παραπεμφθεί, από τον Δήμο Ηλιούπολης, στην Δ/νση Μελετών Έργων Οδοποιίας του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ για εξέταση. Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάτι νεότερο οπότε η παλαιά διαμόρφωση θα υλοποιηθεί όπως ήταν χωρίς να αλλάξει.

Στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με το Μετρό αναφέρθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα με την πρόοδο ολοκλήρωσης κάποιων Σταθμών περιλαμβανόμενων και της Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης, Ελληνικού τους λόγω του ότι η γνωστή γερμανική εταιρεία SIEMENS η οποία συμμετέχει στο σχήμα του αναδόχου όσον αφορά τα συστήματα φωτεινής σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Με την προοπτική της επίλυσης του προβλήματος αυτού και με το δεδομένο ότι οι Σταθμοί αυτοί κατά τα άλλα είναι σχεδόν έτοιμοι, η κατασκευή της επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ελληνικό θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2011.

Χρηματοδότηση της επέκταση της Γραμμής 2
Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας ανακοίνωσε ότι στις 17 Ιουνίου 2010 υπογράφηκε στα κεντρικά γραφεία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), στο Λουξεμβούργο, από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κ. Χ. Τσίτουρα και τον Αντιπρόεδρο της ΕΤΕπ κ. Π. Σακελλάρη, η σύμβαση για τη νέα χρηματοδοτική διευκόλυνση, ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση αυτή αφορά κυρίως στο σχεδιασμό, την κατασκευή και τη θέση σε λειτουργία των επεκτάσεων των Γραμμών 2 και 3, καθώς και την προμήθεια συρμών. Το ΜΕΤΡΟ της Αθήνας χρηματοδοτείται από κοινού από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε. και την ΕΤΕπ, καθώς ανταποκρίνεται στο στόχο της Ε.Ε. για προώθηση της αστικής ανανέωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Μελλοντική επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα
Καταρχήν υπήρχε ένας παλιός σχεδιασμός σύμφωνα με τον οποίο η Γραμμή 2 θα κατέληγε στο κέντρο της Γλυφάδας. Βάσει της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό (ΜΑΜ) το ΤΡΑΜ θα σταματούσε στην Μαρίνα Αλίμου και το ΜΕΤΡΟ στη Γλυφάδα. Ο σχεδιασμός αυτός δεν πραγματοποιήθηκε και από τη στιγμή που το ΤΡΑΜ έφτασε στη Γλυφάδα και στη συνέχεια στη Βούλα, η επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα δεν φαίνεται να είναι σχέδιο του άμεσου μέλλοντος. Υπάρχει όμως σαν σκέψη.

Στόχοι και προτεραιότητες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
metro_pic3Η Γραμμή 4 (κίτρινη διακεκκομένη) που καλύπτει από το Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμό, Καισαριανή, Άνω Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή, Κατεχάκη, Φάρο, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισο έως το Μαρούσι είναι στα άμεσα σχέδια με προτεραιότητα το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου έως τον Ευαγγελισμό. Η Γραμμή αυτή θα εξυπηρετεί περιοχές όπως η Κυψέλη που είναι πυκνοδομημένη,
το Παγκράτι, τα Εξάρχεια περιοχές ιδιαίτερα πυκνές. Επίσης η Γραμμή 2 προβλέπεται να επεκταθεί από την Ανθούπολη προς Ίλιον και αργότερα προς το Ζεφύρι.

Επικαιρότητα
Την 1 Ιουλίου 2010 επισκέφθηκε την επέκταση της Γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ προς Ελληνικό ο Υφυπουργός Μεταφορών της Γαλλίας κ. Dominique Bussereau συνοδευόμενος από τον Γάλλο Πρέσβη κ. Christophe Famaud και από αντιπροσωπεία υψηλόβαθμων στελεχών. Ξεναγήθηκε στον Σταθμό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και ενημερώθηκε για την πρόοδο των έργων του ΜΕΤΡΟ καθώς και για τις σημαντικές επεκτάσεις του δικτύου από τους κυρίους Ι. Οικονομίδη, Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Χ. Τσίτουρα, Πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης, ο κ. Bussereau εξέφρασε την ικανοποίησή του για το Μετρό της Αθήνας και ιδιαίτερα για την υψηλή ποιότητα κατασκευής των έργων.

 

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Θηρεσία Σημαντηράκη, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.,

ΠΗΓΕΣ: ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. www.ametro.gr , www.kataskeui.bogspot.com , www.oasa.gr