Τι είδους Νανοτεχνολογίες θέλουμε; Εκτύπωση
Τρίτη, 30 Ιουνίου 2015 12:42

Ο λόγος στους μαθητές -Διαγωνισμός βίντεο

Lampadina orig-cropΟι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα σύντομο βίντεο σχετικά με τις νανοτεχνολογίες με θέμα: "Τι είδους νανοτεχνολογίες θέλουμε;" Οι συμμετέχοντες θα μπορούν να παίξουν το ρόλο των δημοσιογράφων και να παράγουν βίντεο με επίκεντρο τη νανοτεχνολογία από τη δική τους μοναδική και φρέσκια οπτική. Οι μαθητές θα πρέπει να αναζητήσουν απαντήσεις, ή ακόμα και να θέσουν νέα ερωτήματα.

Αναμένεται να παράγουν υλικό που εστιάζει σε αυτό που είναι η νανοτεχνολογία, για τους φόβους και τις προσδοκίες που έχουν για μελλοντικές εφαρμογές, που θα ήθελαν να δουν τη νανοτεχνολογία χρησιμοποιείται και πού όχι, τι είδους εφαρμογές της νανοτεχνολογίας θέλουν (ή δεν θέλουν) στο μέλλον τους.

Τα βίντεο αναμένεται να αναζητήσει απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα, όπως:
• Ποια προϊόντα με τη χρήση νανοτεχνολογίας ξέρετε; Πιστεύετε ότι είναι χρήσιμη; Γιατί;
• Ξέρετε εάν χρησιμοποιείτε προϊόντα με νανοϋλικά, ή με προϊόντα που παράγονται με τη χρήση νανοτεχνολογίας; Εάν ναι, ποια είναι και γιατί τα επιλέγετε. Αν όχι, υπάρχει κάποιος λόγος;
• Πιστεύετε ότι τα προϊόντα που χρησιμοποιούν τη νανοτεχνολογία είναι ασφαλή; Πιστεύετε ότι η παραγωγή τους είναι ασφαλής για τους εργαζόμενους;
• Σε ποιες εφαρμογές νομίζετε ότι η νανοτεχνολογία μπορεί να έχει μεγάλη αξία για τους ανθρώπους;
• Μπορείτε να φανταστείτε ένα μέλλον όπου η νανοτεχνολογία θα είναι σχεδόν παντού;
Τα βίντεο μπορούν να περιλαμβάνουν συνεντεύξεις με επιστήμονες ή απλούς ανθρώπους, κάθε ηλικίας και φύλου, χωρίς κανέναν περιορισμό.

Το διαγωνισμό βίντεο με αντικείμενο τις νανοτεχνολογίες ανακοίνωσε το ευρωπαϊκό projectNanoDiodeκαι η Ευρωπαϊκή Ένωση των Συνδέσμων Δημοσιογράφων Επιστήμης (EuropeanUnionofScienceJournalists' AssociationsEUSJA. Ο διαγωνισμός αφορά μαθητές 11-18 ετών από ολόκληρη την Ευρώπη.Οι μαθητές (μεμονωμένα άτομα ή ομάδες μαθητών) θα πρέπει να στείλουν το βίντεό τους στους διοργανωτές μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου 2015. Τα βίντεο πρέπει να έχουν διάρκεια 2 έως 10 λεπτά και να είναι στην αγγλική γλώσσα (ή να έχουν ελληνικούς υπότιτλους). Θα πρέπει να συνοδεύονται και από μία περίληψη - σύντομη περιγραφή, στα αγγλικά σε μορφή κειμένου.
Τα βίντεο θα αναρτηθούν στη σελίδα του NanoDiode στο Facebook και θα ψηφιστούν από το κοινό. Τον Ιανουάριο του 2016, επιτροπή αποτελούμενη από τους εταίρους του έργου NanoDiode θα επιλέξει τα καλύτερα βίντεο, λαμβάνοντας υπόψη τις ψήφους 50% (50% κριτική επιτροπή - 50% κοινό). Τα πέντε (5) καλύτερα βίντεο θα εμφανίζονται στην ιστοσελίδα του NanoDiode, στο κανάλι στο YouTube και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο παραγωγός / παραγωγοί των καλύτερων βίντεο θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν ένα εργαστήριο νανοτεχνολογίας της Ευρώπης, το οποίο θα ανακοινωθεί μετά το καλοκαίρι.
Οι μαθητές μπορούν να πάρουν ιδέες από εδώ:
http://www.youtube.com/user/nanodiode/videos
http://www.youtube.com/user/sixtysymbols/videos
http://www.94elements.com/

Οι διοργανωτές έχουν ετοιμάσει αναλυτικές οδηγίες για την παραγωγή των βίντεο και μπορείτε να τις βρείτε εδώ: http://goo.gl/mrC1RL

Ποιοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση:
Μαθητές από σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ευρώπη (ηλικίες 11-18)
Τι πρέπει να δημιουργήσουν:
Ενα βίντεο 2-10 λεπτών στην αγγλική γλώσσα ή με αγγλικούς υπότιτλους, συνοδευόμενα από μια σύντομη περιγραφή, στα αγγλικά.
Πώς να το στείλουν:
Στέλνοντάς μέσω μίας υπηρεσίας μεταφοράς αρχείων (όπως το Dropbox, το wetransfer, το myairbridge, κλπ.) ή να το ανεβάσει σε μία υπηρεσία φιλοξενίας βίντεο (όπως το YouTube, Vimeo, κλπ.) και στέλνοντας το σχετικό link στους διοργανωτές.
Προθεσμία:
Όλα τα βίντεο και οι περιλήψεις πρέπει να παραδοθούν μέχρι την 15η Δεκεμβρίου 2015.

Περισσότερες πληροφορίες:
http://www.nanodiode.eu/activities/nanodiode-project-launches-a-school-student-video-contest-on-nanotechnologies/
http://www.nanodiode.eu/wp-content/uploads/2015/05/STUDENTS-CONTEST_Guidelines.pdf

Σχετικά με τους διοργανωτές του διαγωνισμού:
http://www.eusja.org
http://www.nanodiode.eu