There are no translations available.
Το έργο της πεζοδρόμησης της Λεωφόρου Βασ. Όλγας πήρε τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και η υλοποίησή του μπαίνει πλέον σε τελική τροχιά. Με βάση την απόφαση του ΚΑΣ η διέλευση ιδιωτικών αυτοκινήτων δεν θα επιτρέπεται, μη εξαιρουμένων ούτε των οχημάτων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και φυσικά ούτε εκείνων που έχουν προορισμό τον Όμιλο Αντισφαίρισης ή την Αίγλη του Ζαππείου ώστε εκτός των άλλων να μην υπάρξουν φαινόμενα ανάλογα με αυτό της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, όπου σημειώθηκε ατύχημα πεζού από διερχόμενο αυτοκίνητο.
Είκοσι ελεύθερα στρέμματα στην πόλη (τόσα καταλαμβάνει ο νέος πεζόδρομος) και έναν ενοποιημένο πνεύμονα πρασίνου 500 στρεμμάτων περίπου που θα αρχίζει από τον Εθνικό Κήπο και θα καταλήγει στον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπίου (Στύλοι Ολυμπίου Διός) θα προσφέρει η πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας. Θα φυτευτούν, περίπου 10.000 θάμνοι και 270 δέντρα συγκεκριμένα λεβάντα, δεντρολίβανο, θυμάρι, κυπαρίσσι, ελιά, πικροδάφνη και βελανιδιά της Αττικής η εξαφάνιση της οποίας έχει ξεκινήσει από το 1700.
Βασική αρχή επίσης, στην οποία επέμειναν τα μέλη του ΚΑΣ είναι να μην υπάρξουν τραπεζοκαθίσματα στον πεζόδρομο. Η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού Λίνα Μενδώνη σημείωσε «Είμαστε θετικοί στη δημιουργία των νέων χρήσεων, αλλά χωρίς να επαναληφθούν οι δυσάρεστες εμπειρίες με τα τραπεζοκαθίσματα στους πεζόδρομους των Αποστόλου Παύλου και Αδριανού».
Με βάση τη μελέτη του έργου το μεγαλύτερο μέρος της λεωφόρου παραδίδεται στους πεζούς, ενώ θα επιτρέπεται η διέλευση στα τραμ (άνοδος και κάθοδος) και τα τρόλεϊ (μόνο άνοδος). Επίσης προβλέπεται η αντικατάσταση των στύλων ρευματοδότησης του τραμ με νέα «κομψότερα», η διατήρηση των καλαίσθητων κιγκλιδωμάτων στην περιοχή του Ζαππείου και το στρώσιμο των 500 μέτρων του πεζόδρομου της Βασ. Όλγας με γκρίζο σχιστόλιθο Καβάλας, υπόλευκο μάρμαρο Μεσολογγίου και άλλα παρόμοια υλικά όπως προβλεπόταν στην μελέτη της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας.
Σημειώνεται ότι η ανάπλαση θα περιλαμβάνει και τη δημιουργία τριών νέων κτιρίων, ελαφριάς και αναστρέψιμης κατασκευής, με σκοπό την ανάπτυξη ήπιων χρήσεων, που θα αποτρέψουν τη δημιουργία ενός ανασφαλούς πεζόδρομου. Τη δημιουργία ενός κέντρου πληροφόρησης στην κεντρική είσοδο του Ζαππείου, ενός σταθμού ενοικίασης ποδηλάτων κοντά στη στάση του τρόλεϊ (δίπλα στην οποία θα μετακινηθεί και η υπάρχουσα επί της Αρδηττού στάση του τραμ) και ενός αναψυκτηρίου δίπλα στο άγαλμα του Βύρωνα, ώστε να υπάρχει κίνηση καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και όχι μόνο διέλευση. Η πρόταση για καφέ- εστιατόριο και περίπτερο απορρίφθηκε.
Από τις προτάσεις της μελέτης απορρίφθηκαν ακόμη δύο. Η πρώτη αφορούσε την τοποθέτηση μεταλλικών κιόνων, ύψους περίπου 2 μ., στους κόμβους των λεωφόρων Αμαλίας και Κωνσταντίνου με τη Βασιλίσσης Όλγας, ώστε να παρεμποδίζεται η διέλευση των αυτοκινήτων. Αντ' αυτής προτάθηκε η διερεύνηση άλλης λύσης, που να περιλαμβάνει αύξηση του πρασίνου.
Η δεύτερη πρόταση αφορούσε την ελεύθερη πρόσβαση αυτοκινήτων στην ανατολική είσοδο του Ζαππείου με κατεύθυνση τον χώρο στάθμευσης της «Αίγλης». Η πρόσβαση αυτή καταργείται, το ίδιο και η μπάρα που θα ξεκινούσε από το αναψυκτήριο και θα κατέληγε σε μέρος πανοραμικής θέασης, με τη σημείωση να διερευνηθεί η δυνατότητα αλλαγής της κατεύθυνσής της.
Το κόστος του έργου, που αν και βρισκόταν στον αρχικό προγραμματισμό του 2000 δεν υλοποιήθηκε για λόγους ασφαλείας των υψηλών καλεσμένων των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ανέρχεται στα 5,1 εκατ. ευρώ, χρήματα που θα εξασφαλιστούν από το ΠΕΠ Αττικής. Το έργο εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στο τέλος του 2012.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η υλοποίηση της πεζοδρόμησης της Λεωφόρου Βασ. Όλγας ολοκληρώνει τον «μεγάλο αρχαιολογικό περίπατο» που θα ξεκινά από το Παναθηναϊκό Στάδιο και θα καταλήγει στον Κεραμικό, όπως τον οραματίζονταν ο αείμνηστος Αντώνη Τρίτση.
Επιμέλεια : Θηρεσία Σημαντηράκη Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.
ΠΗΓΕΣ: www.tovima.gr, www.google.com, www.naftemporiki.gr, www.inews.gr
|